Da li možemo da planiramo? Šta i kako?
Koje prakse su se pokazale uspešnim u neizvesnim i kriznim vremenima?
Pokušaćemo da vam prenesemo nekoliko osnovnih smernica za narednu godinu koje smo, na osnovu 30-godišnjeg iskustva, pažljivo i temeljno izanalizirali i testirali kroz sopstveno poslovanje i kroz iskustva klijenata, konsultanata i eksperata sa domaćeg i inoterena. Iako je u pitanju oblast tekstilne industrije, ovi pokazatelji su primenjivi i u ostalim sferama poslovanja i delovanja. Za preduzeća nikada nije bilo važnije da budu usklađena sa potrebama i željama potrošača. Pažljivo planiranje, otvoren um i fleksibilan pristup biće ključevi budućeg uspeha.
Sledeća 3 segmenta bi smo izdvojili kao provereno dobre prakse i iskustva koja bi trebalo slediti i naredne godine.
Postavljanje novih i/ili revidiranje starih dugoročnih ciljeva i strategija je, svakako, logičan korak. Možda najvažnija komponenta za uspešno postavljenu strategiju, a kasnije i realizaciju iste, je nivo fleksibilnosti I motivisanosti u okviru same postavke.
Šta to znači?
Kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu, dobro je postavljati izazovne, kratkoročne, ostvarive ciljeve na kraće vremenske rokove, koji su uvek malo iznad trenutnih mogućnosti, a vode nas ka ostvarenju strategije. Da bi smo imali viši nivo fleksibilnosti, takođe treba postaviti i neke lakše, realne zadatke i targete, ispod kojih ne možemo da računamo da smo ostvarili napredak i uspeh. Upravo to polje između onoga ispod čega nisam zadovoljan, i onoga što je moj vrhunski uspeh, vodi nas ka cilju. Na taj način smo i fleksibilni i prilagodljivi i uspešni i dosledni.
Pojava pandemije je potrosače usmerila ka novim oblicima digitalnog povezivanja i komunikacije. Znači, jedan od nužnih i osnovnih koraka unapređenja poslovanja je svakako ubrzana digitalizacija, ali verujemo da je većina preduzela korake u tom smeru.
Šta je sledeće?
Trebalo bi nastaviti i unapređivati alate, podizati kompetence i znanja u oblasti digitalnog poslovanja. Pored toga, ulaganje u ljude, kao najveći i najznačajniji kapital za buducnost, je imperativ! Novo okruženje zahteva nov način komunikacije, pa je stoga bitno raditi na usavršavanju i razvijanju veština i kompetenci zaposlenih u skladu sa viralnim okruženjem.
Još jedna tekovina pandemije je osnaživanje duha zajednice, lokalizma i održivosti. Neverovatna ljudska prilagodljivost dovela je do inovativnih proizvoda, sistema i rešenja koja nam omogućuju da se snalazimo i napredujemo u novim okolnostima. Okretanje lokalnim dobavljačima, proizvođačima, planiranje sa klijentima i razmena iskustava, resursa i energije je nešto što bi trebalo negovati. Koristeći postojeće kapacitete, znanja i zalihe, podižemo standard i pratimo trend održivosti i zaštite životne sredine u svakom pogledu.
Svi zajedno treba da budemo posvećeni stvaranju realnih i pragmatičnih rešenja za izazove koji su pred nama.
Izvori: