Šta nam donosi nova 2022?

Da li možemo da planiramo? Šta i kako?

Koje prakse su se pokazale uspešnim u neizvesnim i kriznim vremenima?

Pokušaćemo da vam prenesemo nekoliko osnovnih smernica za narednu godinu koje smo, na osnovu 30-godišnjeg iskustva, pažljivo i temeljno izanalizirali i testirali kroz sopstveno poslovanje i kroz iskustva klijenata, konsultanata i eksperata sa domaćeg i inoterena. Iako je u pitanju oblast tekstilne industrije, ovi pokazatelji su primenjivi i u ostalim sferama poslovanja i delovanja. Za preduzeća nikada nije bilo važnije da budu usklađena sa potrebama i željama potrošača. Pažljivo planiranje, otvoren um i fleksibilan pristup biće ključevi budućeg uspeha.

Sledeća 3 segmenta bi smo izdvojili kao provereno dobre prakse i iskustva koja bi trebalo slediti i naredne godine.

Postavljanje novih i/ili revidiranje starih dugoročnih ciljeva i strategija je, svakako, logičan korak. Možda najvažnija komponenta za uspešno postavljenu strategiju, a kasnije i realizaciju iste, je nivo fleksibilnosti I motivisanosti u okviru same postavke.

Šta to znači?

Kako u poslu, tako i u svakodnevnom životu, dobro je postavljati izazovne, kratkoročne, ostvarive ciljeve na kraće vremenske rokove, koji su uvek malo iznad trenutnih mogućnosti, a vode nas ka ostvarenju strategije. Da bi smo imali viši nivo fleksibilnosti, takođe treba postaviti i neke lakše, realne zadatke i targete, ispod kojih ne možemo da računamo da smo ostvarili napredak i uspeh. Upravo to polje između onoga ispod čega nisam zadovoljan, i onoga što je moj vrhunski uspeh, vodi nas ka cilju. Na taj način smo i fleksibilni i prilagodljivi i uspešni i dosledni.

Pojava pandemije je potrosače usmerila ka novim oblicima digitalnog povezivanja i komunikacije. Znači, jedan od nužnih i osnovnih koraka unapređenja poslovanja je svakako ubrzana digitalizacija, ali verujemo da je većina preduzela korake u tom smeru.

 

Šta je sledeće?

Trebalo bi nastaviti i unapređivati alate, podizati kompetence i znanja u oblasti digitalnog poslovanja. Pored toga, ulaganje u ljude, kao najveći i najznačajniji kapital za buducnost, je imperativ! Novo okruženje zahteva nov način komunikacije, pa je stoga bitno raditi na usavršavanju i razvijanju veština i kompetenci zaposlenih u skladu sa viralnim okruženjem.

Još jedna tekovina pandemije je osnaživanje duha zajednice, lokalizma i održivosti. Neverovatna ljudska prilagodljivost dovela je do inovativnih proizvoda, sistema i rešenja koja nam omogućuju da se snalazimo i napredujemo u novim okolnostima. Okretanje lokalnim dobavljačima, proizvođačima, planiranje sa klijentima i razmena iskustava, resursa i energije je nešto što bi trebalo negovati. Koristeći postojeće kapacitete, znanja i zalihe, podižemo standard i pratimo trend održivosti i zaštite životne sredine u svakom pogledu.

Svi zajedno treba da budemo posvećeni stvaranju realnih i pragmatičnih rešenja za izazove koji su pred nama.

 

Izvori:

 textilue.rs, WGSN, H.ART & in Blanchard Serbia, Adizes-ASEE