ŠTA POSLE KARLA?

Karl Lagerfeld je preko 35 godina bio umetnički director kuće Chanel, pa je njegovo ime praktično postalo sinonim ovog brenda. Za razliku od ostala dva brenda kojima je bio kreativni direktor, Chanel je već na dan smrti objavio ime Karlovog naslednika, u ovom slučaju naslednice. Virginie Viard će biti novi kreativni direktor Chanela. Čini se da je to praktičan i logičan izbor, iako njeno ime nije baš naširoko poznato izvan povlašćenih krugova visoke mode. Ipak, poznavaoci situacije kažu da trenutno ne postoji neko ko bi bolje i stabilnije održao Chanel na sadašnjem putu.
To je verovatno svima bilo jasno kada se na januarskoj reviji ona na kraju poklonila publici umesto Karla. Iako postoje glasine da je njeno postavljenje na čelo Chanela samo prelazno rešenje, za sada ne postoji naznaka ko bi to mogao biti.

Viard je radila sa Karlom više od 30 godina. Njena dosadašnja uloga u Chanelu je bila direktor studija, što je zapravo značilo da je ona bila odgovorna za transponovanje Lagerfeldovih fantazija u realnost.

Na osnovu Karlovih skica, Virginie je sarađivala sa ateljeima i ostalim izvođačima, koordinirala timove, birala materijale i pregovarala sa dobavljačima. U tom procesu se trudila naravno da mu udovolji, ali i da ga iznenadi i premaši njegova očekivanja.

ŠTA BI REKLA KOKO?
Pitanje je naravno da li je za modnu kuću bolji i prirodniji izbor da uposle neku novu zvezdu dizajnera kao što je učinio Dior sa Raf Simonsom, ili da zadrže nekoga iz kuće ko može da nastavi postojeću viziju. Chanel je ipak brend za koji je jasno da pre bira stabilnost a ne svetlucave revolucije. I to je očigledno oprobana formula jer je pored Louis Vuittona jedna od dve najveće luksuzne modne kuće na svetu.

Moguće je da je izbor Virhinie Viard u skladu sa tim stalnim pitanjem u Chanelu: šta bi rekla Koko?

Ona je već više nego blisko upoznata sa internim poslovima brenda i čini se da nema nameru da ga napusti. Isto tako, čini se da Virginie neće imati za cilj kao kreativni direktor da preuredi brend po svom idealu, niti da pita šta bi Karl uradio, već ponovo, čuveno: Šta bi uradila Koko?

KARL LAGERFELD
Sa druge strane, njegov brend još uvek nije objavio ko će ga naslediti. Trenutno žalimo, posle ćemo donositi odluke, saopštili su iz ove modne kuće. Karl je izgradio jak kreativni tim u kojem su Hun Kim, direktor dizajna, i Carine Roitfeld, bivša urednica Vogue magazine, sa svojom ulogom u kreativnom procesu. Hun Kim je čini se imao apsolutno Karlovo poverenje, od kad je postao glavni i odgovorni za dizajn još 2015. godine. Ovaj iskusni dizajner je pre toga bio kreativni direktor Tommy Hilfigera i senior dizajner u Ralph Laurenu i Conversu.

A FENDI?
Dok je Chanel brže-bolje objavio ko će naslediti Karla, italijanska modna kuća Fendi, koju je Lagerfeld vodio preko 50 godina, ne žuri sa takvim odlukama. Silvia Venturini Fendi, unuka osnivača brenda, sve više je proširivala svoj uticaj u poslednjih par godina, pa nije nezamislivo da ona preuzme kreativno vođstvo.

NAJUPEČATLJIVIJI LAGERFELD MOMENTI

Zabava za odrasle
Velika kontraverza je Lagerfelodova prolećna kolekcija za Fendi 1993. godine u kojoj je kao model učestvovala italijanska zvezda filmova za odrasle, što je samo lepši način da se kaže čuvena porno glumica. Anna Vintour je demonstrativno napustila reviju u Milanu kada se Moana Pozzi na pisti pojavila kao model. Vintour i Lagerfeld su se kasnije pomirili i ona ga je smatrala odanim i stalnim prijateljem.

Mala crna jakna
Redizajnirane Chanelove ikoničke crne jaknice je veliki modni događaj. Cela knjiga je o tome napisana. U knjizi The Little Black Jacket, Lagerfeld i francuska modna urednica Carine Roitfeld udružili su snage i predstavili 21 fotografiju slavnih osoba, koje je stilizovala Roitfeld, koje nose ovaj legendarni komad.

Choupette the cat
Nema puno mačaka koje imaju svoje sobarice, putuju privatnim avionom, imaju svoj Instagram profil i stranicu na Wikipediji. Međutim, Lagerfeldova mačka je dostigla takvu slavu. Poklonio mu je model Baptiste Giabiconi 2011. godine i od tad kreće “mačija groznica”. Lagerfeld je za Numero magazin rekao da mu je Choupette ukrala srce zato što je “lepa i pažljivo gleda i ima dobru ravnotežu, ali njen glavni kvalitet je da ne priča”. U jednom trenutku je rekao da bi se oženio mačkom kada bi to bilo legalno. Ko će preuzeti brigu o njoj još uvek nije poznato.

Supermarket šik
Lagerfeld je bio poznat po stvaranju gigantskih modnih scenografija i revija unutar Grand Palais za svaku parisku nedelju mode. Predstavljanje kolekcije za jesen/zimu 2014-2015 je ostalo zapamćeno po pretvaranju Velike palate na Jelisejskim poljima u supermarket u kojem je sve bilo posebno dizajnirano za ovaj šou.